Bekendheid en waardering

Vier op de vijf Nederlanders kent Beeld en Geluid.

Bezoekers zijn (zeer) tevreden met hun bezoek aan Beeld en Geluid en waarderen hun bezoek gemiddeld met een 7,8.

Mediawaarde. Een fictief bedrag voor wat persaandacht in de vorm van advertenties op dezelfde plek zou kosten. Het verschil t.o.v. 2016 komt doordat Beeld en Geluid in 2017 op landelijk niveau vaker in de publiciteit is gekomen. Door Let’s YouTube, Giro 555 en Giro 5125.

Klantendatabase. De volledige database van Beeld en Geluid t.b.v. mailings. Aanmelding voor de Beeld en Geluid nieuwsbrief gaat via een formulier of museumbezoek.
Bezoekers

Belangstelling online
Online collectiebereik via websites

Lancering van de nieuwe website van beeldengeluid.nl met significant minder pagina’s (van 8.000 naar 800), het aflopen van Let’s YouTube en het beschikbaar stellen van praktische info via Google, resulteerden in een lager bezoekersaantal in 2017.
in.beeldengeluid.nl heeft een lager aantal bezoekers in 2017 doordat er geen campagnes meer zijn verbonden aan kanalen en weinig nieuwe kanalen (verzamelingen van archiefcontent) zijn geproduceerd. In plaats daarvan focussen we op social. Verkeer is dus volledig afhankelijk van Google searches. We hadden daarnaast in 2016 veel verkeer via de viral die we op social hadden (klompenvideo) - een dergelijke viral misten we dit jaar.
Social media

Wat vindt ons publiek leuk?
Meest bekeken fragmenten online (facebook)
in views
1 André Hazes en Willem Ruis (1981)

2 Quiet Village of Volendam (1925)


Verder deden de tweede wereldoorlog-items op het YouTube kanaal van Beeld en Geluid het goed en ging Radio.Garden wereldwijd viraal (100 mln views in een half jaar).
Meest bezochte Evenementen
in bezoekers
1 Top 2000

2 Open Studio Dagen
